חיפוש מתקדם
חפש
  אימון כדורגל
  אימון כדורסל



השוער והאמון המנטאלי

שוער הכדורגל לוקח על כתפיו אחריות גדולה, ולעיתים אנו שוכחים, כי השוער הוא בעצם ילד או מתבגר, שלוקח על כתפיו אחריות גדולה.

מאת : חנן טיבי

כיצד אנו מאמנים את הרגש, המחשבה, ותכונות הקור רוח , הסבלנות והאחריות.תכונות שלהן אנו זקוקים מאוד בעת משחק ואימון לאורך עונה ארוכה. בכל אימון שעובר כל אדם ,בכל מקצוע בעצם ,הוא עובר חניכה מאדם בעל הכשרה וניסיון חיים.במקרה שלכם מאמן הקבוצה,מאמן השוערים, ומנהל מקצועי, שבאמצעות דו-שיח לאו דווקא מילולי מנסים להנחיל לדורות הבאים את הידע הנצרך והרצוי ,על מנת להכשיר את החניך לעמוד במטלות הנדרשות ממנו בכל שכבת גיל ובכל רמה בה הוא משחק.כאשר החניך מטמיע את המסר ,שאליו מכוון המאמן,הרי הוא עובר כור היתוך המעצב את גופו ואת החוסן המנטאלי החוברים יחד לשם השגת המטרה ,שאליה שואף החניך להגיע.

כשוער ,שהוא תפקיד קשה במיוחד,ולעיתים אף כפוי טובה, אנו זקוקים להרבה תעצומות נפש , שיעזרו לנו לעמוד בלחצים ששחקני שדה לא תמיד צריכים לעמוד.שוער משקיע המון זמן ומאמצים רבים באימון לאורך העונה, והדבר שאליו הוא מייחל הם רגעים מתוקים של הצלחה.אולם, לפעמים כל מה שאנחנו מקבלים הוא טעם מריר של משחק או הפסד. ואז אנחנו יורדים מכר הדשא בראש מורכן , בהכנעה.

וכאן מגיע החלק המנטאלי לידי ביטוי, כיצד אנו מצליחים להרים ראש לחזור לעצמנו,להבין שהדרך לא נמדדת במשחק אחד,ולעיתים גם לא בעונה אחת,ולחילופין ממש באותה מידה לא לחשוב בצורה יהירה לאחר משחק טוב.
למעשה,כאשר אנחנו שמשקיעים את זמננו באימונים,אנו לא משקיעים מספיק זמן בגורם הנפשי, שהוא המחבר אותנו לעמידה במצבי לחץ בזמן משחק,ובאימונים קשים לאורך העונה.

לתפקיד השוער אנו זקוקים לאחד, וגם כאן אני צריך תכונות נפשיות חזקות,כאשר אני לא משחק,להמשיך להתאמן בצורה יעילה,ולהכין את עצמי כיאות לרגע שבו המאמן קורא לי.כאשר אני פועל מתוך כעס ,אני מוריד מיכולתי להתמודד עם המצב הנוכחי, ואני לא  מכין ומתאמן בצורה טובה, גורם אשר יוצר תגובת שרשרת , המשאירה אותי למטה.
לכן עלינו להשקיע את זמננו באופן הנכון בחלוקה, שתכיל גם את אורך הרוח והסבלנות להם אנחנו כל כך זקוקים בעת אימון מפרך או בתנאי משחק שאותם הזכרתי קודם.

אחד הדברים שמאמן שוערים רוצה לראות הוא את חניכיו משתדלים ליישם את האימונים ולהעבירם למשחק בשבת. אולם לא תמיד יש לנו שליטה מלאה בנעשה, לכן במצבים אלו שלא הכל הולך אנו זקוקים להתעלות מנטאלית גבוהה על מנת למזער את הנזקים ולשאוף למשחק טוב יותר ולהצלחה שלה אנחנו כל כך מייחלים.
לסיכום במילה אחת : מ ק צ ו ע נ ו ת !




Copyright © Imonim.co.il All rights reserved youth soccer drills בניית אתרים