חיפוש מתקדם
חפש
  אימון כדורגל
  אימון כדורסל


חימום צעד וחצי

תרגיל שמטרתו חימום השחקנים לפני אימון תוך שיפור היכולת האישית בצעד וחצי

מאת : יניב גולן

 

מטרת התרגיל: תרגיל טוב שמטרתו ביצוע לייאפים בקצב גבוה לחימום.

מהלך התרגיל: מסתדרים ב-4 טורים, אחד ליד קו החצי מול כל סל [כמו בחימום של שני טורים לפני משחק, רק מול שני הסלים], כך שישנו כדור אחד רק באחד הצדדים שמול כל סל- כלומר שני כדורים סה'כ, אך חשוב שימצאו באותו צד של המגרש כמו בשרטוט למטה .



 
מתחילים כך שכל שחקן שעם הכדור יוצא לעבר הסל שמולו במהירות ומסיים בצעד וחצי [כניסות מהירות לסל, בלי הרבה כדרורים], והשחקן שעמד בטור שמולו רץ לקחת את הריבאונד, ולאחר מכן מוסר לשחקן הראשון שנמצא בטור שמולו [אך נמצא ללא כדור]. הכלל של התחלופה הוא מאוד פשוט- כל מי זרק\ לקח ריבאונד עובר לטור הנגדי בחצי המגרש השני. למשל- אם שחקן מס' 3 הלך לצעד וחצי, הוא יעבור לטור שלוקח את הריבאונד בחצי המגרש השני.

 










אפשר ואפילו רצוי להוסיף אלמנטים תחרותיים כדי שהתרגיל לא יהיה משעמם- למשל לתת רף לקבוצה של 25 ליי-אפים רצוף בלי החטאה, מבלי שהכדור שנזרק כלל יגע ברצפה. בנוסף, ניתן להגביל את מספר הכדרורים של השחקן לפני הצעד וחצי [למשל 2-3 כדרורים, תלוי כמובן בגיל השחקנים].

מכיוון שהתרגיל מתוכנן כך שחלק מהשחקנים יעשו צעד וחצי רק בימין, וחלק יעשו רק בשמאל, רצוי גם להחליף את הצד שבו נמצאים הכדורים.
 
123





Copyright © Imonim.co.il All rights reserved youth soccer drills בניית אתרים