חיפוש מתקדם
חפש
  אימון כדורגל
  אימון כדורסל


תרגול 2 על 1 עם שני שומרים שונים

היישר ממחלקת הנוער תרגיל 2 על 1 בצורה מתודית

מאת : מתי שפירא

מטרת התרגיל :  תרגול 2 על 1 נגד שומר אחד ונגד 2 שומרים עם סיומת לשער.

סידור המגרש : שטח העבודה – 40 על 20 מטרים. עזרים – שער גדול, 9 כיפות סימון, 4 גופיות הפרדה צבעוניות [2 כחולות, 2 אדומות], כדורים. משתתפים -  שוער, 4 שחקנים ומאמן.

נסמן את שטח העבודה באמצעות כיפות הסימון בקו הרוחב העליון 3 כיפות שני הצדדים וכיפה באמצע, מימין קו האורך 4 כיפות ומשמאל 3 כיפות, הכיפה השנייה מלמעלה למטה במרחק 10 מטרים משני הצדדים בהתאמה, ובאמצע כיפה נוספת. מעל קו הרוחב למעלה מלאי כדורים, למטה השער ממוקם במרכז בין הכיפות התחתונות, משמאל לקו האורך השמאלי ניצב המאמן להנחות ולהעיר לשחקנים. בצד העליון שני שחקנים אדומים במרחק כ-10 מטרים זה מזה, הימני ביניהם עם כדור, מולם ניצב שחקן הגנה כחול. למטה שוער בשער ומשמאל לקורה ניצב מגן כחול נוסף [ראה איורים].     

 

12




מהלך התרגילים



תרגיל 1 – השחקן האדום עם הכדור מתחיל כדרר בסמוך לקו כלפי מטה, המגן הכחול מבצע תנועה לכיוון השחקן האדום השני שנע כלפי מטה במטרה למנוע ממנו את קבלת הכדור, השחקן האדום מהיר יותר וחולף על פני המגן הכחול שמשנה כיוון ומתחיל לרדוף, השחקן עם הכדור מוסר כדור אלכסוני לעמיתו שמגיע בריצה משמאל ואינו מכוסה, קולט את הכדור ומסיים בבעיטה לשער [ראה איורים].



תרגיל 2 – מתחיל כמו בתרגיל 1 השוני נוצר כאשר חלפו על פני המגן הכחול ואז נכנס לבצע הגנה השחקן הכחול שניצב משמאל לקורת השער, תנועה מהירה של האדומים הגוברים על המגן השני וסיומת לשער, כאן אנו ניצבים פעמיים במצבי 2 על 1, במידה והמגן הכחול חוטף את הכדור מספיק שהוא יכדרר כלפי מעלה ויניח את הכדור בקו כיפות הסימון הכחולות [ראה איורים].



נקודות לתשומת לב:



[1]. תנועה מהירה עם כדור.

[2]. תנועה מהירה לשטח ללא כדור.

[3]. שינוי מהירות וקצב לחמוק מהמגן.

[4]. מסירה מדויקת.

[5]. זוויות מסירה נכונות.

[6]. סיומת מדויקת לשער.







Copyright © Imonim.co.il All rights reserved youth soccer drills בניית אתרים