חיפוש מתקדם
חפש
  אימון כדורגל
  אימון כדורסל



הקשר בין אגודות הספורט ולימודים

מהו הקשר בין הצלחה בכדורגל להצלחה או אי הצלחה בלימודים ? מה יותר חשוב, הצלחה בכדורגל או הצלחה בלימודים ?

מאת : רענן לוי
 
פעם יצא לי לשוחח עם הורה בנוגע למצב הלימודים של הילד, וכיצד הוא מסתדר עם השיעורים והלחץ שמופעל עליו מכיוון בית הספר, אותו הורה ענה לי : 'לי חשוב שהילד ידע אנגלית וחשבון, השאר לא מעניין', למה ? – שאלתי, 'אנגלית שיסתדר בקבוצות כדורגל בחו'ל וחשבון שידע לספור את הכסף שהוא מקבל', למרות התשובה של אותו ההורה שהיה לו מספיק אומץ לומר את הדברים בשם אומרם ובמילים אחרות אמר, אין לי בעיה שלא ילמד העיקר שהילד ייצא שחקן כדורגל.

האמת ואני חייב להודות, ככל שעברו וחלפו להם השנים, נתקלתי לא פעם בהורים שהלימודים של הילדים לא בראש מעייניהם ואין להם שום בעיה לתת לגיטימציה לילד 'לזייף' בבית הספר, נהפוך הוא הדבר, גם אם הילד הביא תעודה עם ציונים גרועים, או נכשל במבחן, ההורה לא יכעס, לא ינזוף שמא חלילה המוטיבציה של הילד תיפגע בשבת והוא עוד עלול לשחק לא טוב ואולי לא עלינו, להחמיץ שער ואז כל רגשות האשם יתעוררו אצל אותו ההורה שיגיע למסקנה שהמשחק החלש של הילד נבע עקב הנזיפות שקיבל בבית בגלל החולשה שהפגין בלימודים.

אני חושב שבאגודות הספורט, בין אם הן מסודרות ובין אם לאו, הם תמיד יטיפו להשקעה בלימודים, אך לא תמיד יש בידם האמצעים להשקיע בנושא זה, ישנן אגודות ספורט המגדילות לעשות, כמו למשל מכבי ת'א אשר מקפידות להיות בקשר עם בית הספר, לקבל צילומי תעודות של הילדים, יתרה מכך, היא מקצה כיתת לימוד בתוך המתחם אשר בה ניתן להכין שיעורים לפני האימון בליווי מורה מקצועית וסטודנט, יוזמה מבורכת אשר מסתייעים בה תלמידים רבים שלא מספיקים להכין את שיעורי הבית בביתם, משלימים זאת במתחם האימונים.

הפועל ת'א עם יוזמה ברוכה משלה, מפעילה פנימייה שבה היא דואגת לשחקנים שלה, למסגרת חינוכית במקווה ישראל, אני מאמין שישנן עוד אגודות אשר נוהגות כך וככל שירבו, כן ייטב החינוך לילדים הצעירים.
הלימודים והכדורגל צריכים ללכת יד ביד, ילד אשר מטבעו משקיע בלימודים, ישקיע גם באימונים, ילד ש'מחפף', 'יחפף' גם בלימודים וגם באימונים.

חשוב שאגודות הספורט, יתנו משקל וחשיבות לנושא הלימודים אצל הילדים, בין אם זה במעקב על תעודות, בין אם זה דף קשר שיוחתם על ידי המורים ויוחזר לאגודה, דף עם מידע חשוב לגבי היכולות וההתנהגות של הילד בין כותלי בית הספר.
בתי הספר מבחינתם, די מסייע בידי ילדים אשר משחקים בקבוצות כדורגל ומקל עליהם בכל דרך אפשרית, תוך ניצול הדדי, הילד משחק בנבחרת בית הספר ומייצג את בית הספר בכבוד ובמקביל ניתנת האפשרות לילד להיבחן או להשלים את השיעורים ביום אחר, זו פריבילגיה שלה זוכים הילדים אשר נמצאים במסגרות ספורט סדירות.

הילדים הצעירים שמתאמנים בכדורגל, הם ילדים מיוחדים וכך הם צריכים לראות את עצמם, ההשקעה של אותם ילדים מכיתה א` ועד לכיתה יב` במסגרת ספורטיבית כזו או אחרת, אימונים במשך כל השבוע, משחקים בימי שבת שצריך להתעורר מוקדם מאוד בבוקר, בזמן שחבריהם, מרוכזים במשחקים, יוצאים לבלות וישנים עד לשעות הצהריים בשבתות, הופך את אותם הילדים שמשקיעים כל כך הרבה בכדורגל, לילדים מיוחדים וזה יאמר לזכותם, לא קל לוותר בגיל צעיר על כל כך הרבה הנאות וכל זאת רק עבור מטרה אחת נעלה, להפוך בעתיד לשחקן כדורגל.

אבל, ותמיד יש אבל והוא גדול, בדרך הארוכה והפתלתלה ישנם כל מיני מכשולים שאינם צפויים והעבר מלמד אותנו שרק אחוז קטן מכל אותם הילדים מגיע לקבוצה בוגרת ולכן, חשוב מאוד להשקיע בלימודים בדיוק באותה המידה שמשקיעים על הדשא, הילדים חייבים להבין שלא תמיד הכול עובד לפי התכנון ויש נפילות בדרך, אז לאחל נפילה אני לא מאחל לאף אחד, אבל אם תגיע כזו, רצוי שיהיה גיבוי של תעודה טובה שתאפשר לאותו הילד להמשיך ולפתח את עצמו בשטח אחר, כי יש חיים גם מעבר לכדורגל ולא כדאי יהיה לשים את הביצים בסל אחד.




Copyright © Imonim.co.il All rights reserved youth soccer drills בניית אתרים