חיפוש מתקדם
חפש
  אימון כדורגל
  אימון כדורסל


תרגיל משחק – תנועה בסיסית במשחק החסימות

לימוד ותרגול ביצוע חסימה בסיסית בהתקפה


מאת : יניב גולן

מטרת התרגיל: זוהי תנועה מתמשכת ודי בסיסית במשחק, תוך שימוש בחסימות.




מהלך התרגיל: מסתדרים כמו בתרשים למעלה , כך שמס' 1 [הפוינט גארד] באמצע, שני הגארדים האחרים [או גארד וסמול פורוורד] באיזור ה-block ושני הגבוהים מחוץ לקשת השלוש בצדדים.
מתחילים את התנועה בחסימה של שחקן גבוה לשחקן הנמוך שעל ה-block [בשני הצדדים במקביל], כך שהשחקן שהיה על יד ה-block יוצא אל מחוץ לקשת, והגבוהים מתמקמים ליד ה-block. ממשיכים בכך שמס' 1 מוסר לאחד הצדדים [לאיזה צד שבו השחקן יותר פנוי]. נדגים את התנועה בשרטוט כאילו המסירה הראשונה היא שמאלה, אך למעשה זה לא משנה. לאחר המסירה של מס' 1, הוא מיד הולך לחסום חסימת רוחב בצד הנגדי. במקביל מנסה השחקן שקיבל את המסירה [מס' 2 במקרה זה] להכניס את הכדור פנימה [למס' 4], אך אם המסירה אינה מתאפשרת, מס' 4 [הגבוה שבאותו צד של הכדור] חוסם לרוחב עבור הגבוה השני, כך שהם מחליפים במקומם. כעת יכול מס' 2 שוב לנסות להכניס את הכדור פנימה לשחקן הגבוה שבצד שלו [הפעם זה מס' 5].

כמובן שאם הצבע נפתח מעט כאשר הכדור אצל השחקן שבחצי פינה [מה שסביר להניח שלא יקרה בקלות לאחר המסירה הראשונה], אותו שחקן יכול לנסות לחדור פנימה. אם גם המסירה וגם החדירה לא מתאפשרות מבצעים swing- העברת הכדור לשחקן שבאמצע הקשת, ה-top of the key [כרגע זה מס' 3]. ברגע שהכדור הגיע לשחקן הזה שבאמצע, מבצעים בעצם את כל שלבי התנועה מהתחלה, רק שהפעם זה קורה לכיוון הנגדי: השחקנים שמחוץ לקשת השלוש מגיעים לחסום לשחקנים שעל ה-block, כך שאלה יצאו החוצה, ואז מס' 3 מוסר לצד הנגדי [אל מס' 4]. כמובן שאם המסירה ל-4 לא מתאפשרת, ניתן למסור גם לאותו צד שבו הכדור היה קודם לכן [אל מס' 5], אך כמו בתנועות רבות, גם כאן ההתקפה מנסה בדרך כלל להעביר את הכדור מצד לצד [אם לא הצליחה להשיג מסירה פנימה או חדירה באחד מהצדדים] – זהו בעצם ה-swing.

חשוב לשים לב שלאחר ביצוע ה-swing, העברת הכדור לצד השני, כעת השחקנים הגבוהים הם אלה שנמצאים מחוץ לקשת השלוש והשחקנים הנמוכים יותר הם אלה שנמצאים באיזור ה-block ליד הסל, ולכן המסירה פנימה אינה מומלצת במצב כזה [אלא אם כן שומר על השחקן הנמוך שחקן אפילו נמוך עוד יותר, או שהשחקן שמתחת לסל יודע לשחק את משחק ה-post ברמה גבוהה].
התנועה נמשכת עד שישנה מסירה טובה לשחקן פנים שנמצא ליד הסל, או עד אשר מתאפשרת חדירה של גארד לצבע, או כמובן במקרה שישנה קליעה פנויה, מצב פחות שכיח בתנועה הזו [אך אפשרי].

123456789


שימו לב שהתנועה הינה די בסיסית וחוזרת על עצמה- זהו אינו תרגיל שמנסה לנצל איזשהו יתרון ברור, ולכן מומלצת לגילאים צעירים יחסית [אך גילאים שבהם משתמשים בחסימות], גילאים שבהם עוד מנסים להקנות את הבנת המשחק לשחקנים. זאת בעיקר ע'י כך שהשחקנים חייבים להתרגל לקרוא את ההגנה ולהבין מה היא מאפשרת [למשל בשלב קבלת ההחלטה האם למסור פנימה או לא]. בנוסף, התנועה מרגילה את השחקנים להיות פעילים כל הזמן על המגרש ולהשתמש גם בחסימות עומק וגם בחסימות רוחב.








Copyright © Imonim.co.il All rights reserved youth soccer drills בניית אתרים